ایده آلهای اول جبرهای ویل کوانیتده

پایان نامه
چکیده

مطالب این پایان نامه مربوط به مطالعه ایده آلهای اول از جبرهای ویل کوانتیده ؟ و جبر ویل کوانتیده متناوب ؟ می باشد. این حلقه های غیر جابجائی می تواند روی یک میدان k به عنوان پایه، با تکرار ساختار حلقه های چند جمله ای اریب که به جردن منسوب است ساخته شوند. جبر ویل کوانتیده متناوب ؟ نخستین بار توسط دکتر محمد اخوی زادگان [1] مطالعه شده است و روابط موجود در آن دارای تقارن بیشتری می باشد. هر یک از جبرهای ؟ و ؟، -k جبرهای تولید شده با 2n تا متغیر می باشند که در روابط مشخصی صدق می کنند. روابط تعریف شده در هر یک از این جبرها مستلزم پارامترهائی است . تحت فرضهای متفاوت روی پارامترها، ایده آلهای اول از جبرهای مذکور مطالعه شده است . برای این منظور به دو تا موضعی سازی از حلقه های عامل مشخص از این جبرها نیاز هست . اولین موضعی سازی نسبت به عناصر نرمال می باشد و دومین موضعی سازی با جبر مک کانل - پتیت یکریخت میباشد. هر یک از جبرهای ؟ و ؟، ظاهرا شبیه به هم به نظر می رسند اما رفتار کاملا متفاوتی دارند. برای مثال اسپکتروم اول ؟ تحت مفروضات مشخصی روی پارامترها می تواند متناهی باشد در صورتیکه اسپکتروم اول ؟ نامتناهی است . نشان داده که اسپکتروم اول هر یک از جبرهای ؟ و ؟ دارای افرازی به زیر مجموعه هائی هستند که با شبکه ای از اسپکتروم اول حلقه های ساده تر یکریخت می باشند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

c-ایده آلهای جبرهای لی

در این پایان نامه ثابت می کنیم که اگر همه زیرجبرهای پوچتوان ماکزیمال از یک جبر لی حل÷ذیر c-ایده آلی از آن باشند آنگاه جبر لی فوق حل÷ذیر است.

15 صفحه اول

ایده آلهای اول ایستایی روی بستارهای دلتا

در این پژوهش مطالبی درباره بستارهای صحیح ,راتلیف-راش وبستارهای دلتایی از ایده آلها را بررسی میکنیم

ایده آلهای اول وابسته ی زیرمدولهای اول و مدولهای یکدست

در این پایاننامه ابتدا به بررسی مفاهیم و قضایایی در مورد زیرمدولهای اول در مدولهای یکدست وآزاد می پردازیم. بعلاوه ارتفاع زیرمدولهای اول وزنجیرهای اشباع زیرمدولهای اول نیز مورد بحث قرار می گیرد. سپس به مطالعه مدولهای ضربی وپرو‍ژ‍کتیو می پردازیم.

15 صفحه اول

ایستایی ایده آلهای اول وابسته به بستار صحیح ایده آلهای منومیال

فرض کنید i یک ایده آل منومیال از حلقه چند جمله ای ] x ,..., x [ k=r باشدو) i ( d ماکزیمم درجه مو لدهای مینیمال i باشد.دراین مقاله ما ضمن تعیین نقطه ایستایی ) / r ( ass ,سعی در یافتن کران های بالایی برای چنین نقاطی هستیم.

15 صفحه اول

ایده آلهای فازی جبرهای ‏‎bck‎‏ فازی وارون پذیر

در فصل اول و دوم به معرفی جبرهای ‏‎bck‎‏ پرداخته و با ارائه مثالهایی با جبرهای ‏‎bck‎‏ جابجایی و کراندار و ایجابی و ... آشنا می شویم. سپس ایده آلهای یک جبر را معرفی کرده و بیان قضایایی روابط بین ایده آلهای ایجابی و ماکزیمال و می نیمال و ساده و اول و ... را بررسی می کنیم. در فصل سوم پوچساز ها را معرفی کرده و به بررسی خواص پوچساز ایده آلها می پردازیم. در فصل پنجم ، ایده آلهای دوگان را معرفی کرده ...

15 صفحه اول

ایده آلهای اول چسبیده روی حلقه های غیر جابجایی

در جبر جابجایی، یک نظریه مهم از ایده آلهای اول وابسته و تجزیه اولیه وجود دارد. نظریه دوگان ایده آلهای اول چسبیده و نمایش ثانویه در 1973 به وسیله مک دونالد معرفی شده بود. با توجه به وجود ایده آلهای اول وابسته روی حلقه ی دلخواه یکدار، نظریه مک دونالد را به محیط غیرجابجایی تعمیم می دهیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023